Skip to content

Po męsku

w domu i w ogrodzie

Menu
  • Budownictwo
  • Biznes
  • Motoryzacja
  • Męski styl
  • Hobby
  • Przemysł
  • Sport
  • Nowoczesne technologie
Menu

Gaz do diesla – czy warto?

Posted on 12 lutego 202121 kwietnia 2021 by Projektant

Wykorzystywanie paliwa gazowego w silnikach wysokoprężnych zostało w ostatnim dziesięcioleciu czynnością niezwykle powszechną, a mimo to nadal budzącą obawy u pewnej grupy właścicieli pojazdów. Wątpliwości te pozostają zresztą zrozumiałe, jako że paliwa na gaz funkcjonują w poszczególnych rodzajach samochodów ze zmiennym powodzeniem.

LPG dla diesla – wady i zalety

Paliwo gazowe w silniku wysokoprężnym już od dawna wydaje się interesującą propozycją dla ludzi, mających dosyć nieustannego podnoszenia opłat za ropę. Paliwo gazowe jawi się jako zamiennik cenowo atrakcyjniejszy, bardziej ekonomiczny oraz ekologiczny. Niestety, choćby minimalna wiedza w tym temacie uświadomi nam, iż w odniesieniu do osobówek instalacja gazowa będzie się opłacać tylko wyłącznie w odniesieniu do dużego przebiegu. Gwarantuje to, iż początkowe nakłady wydatki zaczną się zwracać użytkownikowi względnie sprawnie.

Z czego jednak owe koszty wynikają? W pierwszej kolejności z konieczności montażu adekwatnego osprzętowienia. W jego zakres wchodzi urządzenie sterujące, grupa czujników, szereg wtryskiwaczy oraz zbiornik LPG. Istotne są przede wszystkim urządzenia z czujnikiem, gdyż to właśnie za ich pośrednictwem zbiera się informacje w rodzaju temperatury pracy systemu, jego obciążenia, a także ilości używanego LPG.

Należy zaakcentować, iż gaz do diesla instalować można w paru wersjach. Po pierwsze – system jednopaliwowy – wykorzystuje gaz płynny jako jedyne źródło paliwa w pojeździe. Kolejny – system dwupaliwowy preferuje mieszane paliwo w układzie 70 proc. gazu i 30 proc. oleju napędowego. Z kolei ostatnia opcja, a więc system diesel gaz, zamienia owe proporcje, dopuszczając maksymalnie 30% LPG w składzie mieszanki.

Należy zaakcentować, iż paliwo gazowe w silniku wysokoprężnym da się zamontować w kilku wersjach. Przede wszystkim – system jednopaliwowy – użytkuje LPG jako jedyne źródło paliwa w samochodzie. Kolejny – dual fuel stawia na mieszane paliwo w proporcji 70% LPG oraz 30 proc. ropy. Z kolei ostatnia opcja, czyli diesel gaz, zamienia owe wartości, dopuszczając najwyżej 30 proc. gazu w zawartości mieszanki.

Źródło: http://elpigaz.com/pl/diesel-na-gaz/

Powiązane wpisy:

  1. Na czym polega wyciąganie wgniotek?
  2. Mobilny serwis opon – Twój pomysł na biznes
  3. Usługi warsztatu samochodowego – przegląd

Ostatnie wpisy

  • Rodzaje ubezpieczeń samochodu
  • Ubezpieczenie inwentarza rolniczego – co trzeba wiedzieć?
  • Co oferują producenci opakowań dla firm gastronomicznych?
  • Jakie zastosowanie mają mobilne ścianki działkowe?
  • Czy czy adwokatowi wolno kłamać?

Archiwa

  • czerwiec 2022
  • maj 2022
  • kwiecień 2022
  • marzec 2022
  • luty 2022
  • styczeń 2022
  • grudzień 2021
  • listopad 2021
  • październik 2021
  • wrzesień 2021
  • sierpień 2021
  • lipiec 2021
  • czerwiec 2021
  • maj 2021
  • kwiecień 2021
  • marzec 2021
  • luty 2021

Kategorie

  • Aktywne wakacje
  • Aranżacja
  • Bez kategorii
  • Biznes
  • Budowa
  • Budowlanka
  • Budownictwo
  • Dom
  • Hobby
  • Inne
  • Męski styl
  • Motoryzacja
  • Nowoczesne technologie
  • Ogrzewanie
  • Przemysł
  • Techniczne
  • Transport
  • Zdrowie
© 2022 Po męsku | Powered by Superbs Personal Blog theme